- ARCHIWUM
- Organizacja Spółki
- Regulamin Spółki 2014
Regulamin Przedsiębiorstwa - Spółki
Regulamin Przedsiębiorstwa-Spółki
Przyjęty na podstawie Uchwały nr 2/2014 Zgromadzenia Wspólników MPEC Przemyśl Sp. z o.o.
z dnia 08.01.2015r.
Rozdział I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Przemyślu Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością działa na podstawie :
- Kodeksu Spółek Handlowych,
- Aktu założycielskiego spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, zarejestrowanego w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000127415,
- Ustawy o gospodarce komunalnej.
- Przedmiotem działalności spółki jest działalność produkcyjna, usługowa i handlowa w zakresie:
- wytwarzanie i zaopatrywanie w parę wodną, gorącą wodę i powietrze do układów klimatyzacyjnych,
- roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych,
- wykonywanie instalacji wodno – kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych
- i klimatyzacyjnych,
- sprzedaż hurtowa paliw i produktów pochodnych,
- działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne,
- pozostałe badania i analizy techniczne.
- Założycielem spółki jest Gmina Miejska Przemyśl.
- Organami spółki są :
- Zgromadzenie Wspólników,
- Rada Nadzorcza,
- Zarząd Spółki
- Zgromadzenie Wspólników i Rada Nadzorcza działają w oparciu o własne regulaminy.
- Zarząd Spółki działa w oparciu o regulamin Zarządu, zatwierdzony przez Zgromadzenie Wspólników.
Rozdział II.
ZARZĄD SPÓŁKI
- W skład Zarządu Spółki wchodzi 2 osoby :
- Prezes Zarządu
- Członek Zarządu – V – ce Prezes ds. Produkcji i Sprzedaży
- Prezesowi Zarządu podlegają :
- Członek Zarządu – V – ce Prezes ds. Produkcji i Sprzedaży
- Główny Księgowy
oraz działy i stanowiska samodzielne:
- Dział Rozwoju i Inwestycji,
- Stanowisko ds. BHP, Ppoż. i Obr. Cywilnej,
- Pełnomocnik ds. Systemów Zarządzania Jakością,
- Specjalista ds. Promocji, Reklamy i Strategii marketingowej.
- Członkowi Zarządu – V – ce Prezesowi ds. Produkcji i Sprzedaży podlegają:
- Dział Umów i Rozliczeń
- Wydział Ciepłownia,
- Wydział Sieci i Węzłów.
Rozdział III.
OPRACOWYWANIE I WPROWADZANIE W ŻYCIE AKTÓW PRAWNYCH.
- Obowiązek merytorycznego opracowywania projektów wewnętrznych aktów prawnych, wnioskowanie korekt i aktualizacji spoczywa na właściwych kompetencyjnie komórkach organizacyjnych spółki.
- Opracowywane projekty poszczególne komórki organizacyjne przekazują do Działu Księgowości , po uprzednim zaparafowaniu przez kierownika komórki opracowującej projekt.
- Dział Księgowości opracowuje samodzielnie tylko projekty aktów w sprawie uregulowań organizacyjnych i czuwa nad właściwą stroną formalną projektów. Zgodnie ze swoim rozeznaniem inicjuje przygotowanie wewnętrznych aktów prawnych przez kompetentne komórki organizacyjne w sprawach wymagających uregulowania, przedstawia projekty aktów do podpisu Prezesowi Zarządu, rejestruje i przekazuje zainteresowanym wg rozdzielnika.
- Wszystkie akty prawne wydawane w przedsiębiorstwie wymagają opinii Radcy Prawnego.
Rozdział IV.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA MIEJSKIEGO PRZEDSIĘBIORSTWA ENERGETYKI CIEPLNEJ W PRZEMYŚLU SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ORAZ ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH.
Schemat organizacyjny przedsiębiorstwa stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.
Do zakresu obowiązków i odpowiedzialności pracowników na stanowiskach kierowniczych i samodzielnych należy kierowanie całokształtem prac komórki zgodnie z przyjętym w przedsiębiorstwie systemem zarządzania jakością oraz zakresem jej działania określonym w niniejszym regulaminie.
PREZES ZARZĄDU.
- Prezes Zarządu zarządza przedsiębiorstwem – spółką oraz wykonuje uchwały Zgromadzenia Wspólników i Rady Nadzorczej.
- Prezes podejmuje decyzje, zgodnie z ustaleniami zawartymi w Regulaminie Zarządu. W szczególności do zakresu działania Prezesa Zarządu należy :
- reprezentowanie spółki na zewnątrz,
- organizowanie działalności gospodarczej przedsiębiorstwa w sposób odpowiadający ustaleniom zawartym w planach spółki,
- stwarzanie warunków perspektywicznego rozwoju przedsiębiorstwa, na podstawie analiz i informacji opracowywanych przez odpowiednie komórki organizacyjne,
- ustalanie kierunków doskonalenia organizacji, w tym ustalanie założeń struktury organizacyjnej spółki i wprowadzanie w życie związanej z tym dokumentacji organizacyjnej,
- ustalanie kierunków i zasad polityki kadrowej,
- nadzór nad zarządzaniem systemami jakości,
- stwarzanie warunków sprzyjających rozwojowi postępu technicznego oraz wzrostowi wydajności pracy,
- podejmowanie decyzji w zakresie prowadzenia spraw wojskowych i obrony cywilnej,
- sprawowanie kontroli funkcjonalnej w spółce,
- organizowanie pracy w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy,
- zapewnienie przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,
- nadzór nad pracą służb bhp,
- prowadzenie polityki wynagrodzeń zgodnie z przyjętymi w spółce zasadami,
- zapewnienie prawidłowego i terminowego wypłacania wynagrodzeń,
- stosowanie obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów ocen pracowników oraz wyników ich pracy,
- wpływanie na kształtowanie w przedsiębiorstwie zasad współżycia społecznego,
- nakładanie kar za naruszenie porządku i dyscypliny pracy, regulaminu pracy, przepisów bhp i ppoż.,
- stosowanie nagród i wyróżnień,
- zapewnienie prawidłowego wdrażania i przestrzegania przepisów,
- zapewnienie prawidłowej i racjonalnej gospodarki mieniem.
- W czasie nieobecności Prezesa Zarządu zastępuje go V-ce Prezes ds. Produkcji i Sprzedaży.
KOMÓRKI PODLEGŁE PREZESOWI ZARZĄDU.
Dział Rozwoju i Inwestycji
Do zakresu działania należy :
1) w zakresie badania potrzeb rynku:
- współpraca z odpowiednimi jednostkami Urzędu Miasta w zakresie dotyczącym ciepłownictwa i ochrony środowiska,
- analiza realizacji przyjętych aktów prawa lokalnego dotyczących ciepłownictwa,
- współpraca z jednostkami uczestniczącymi w procesie inwestycyjnym /właściciel – projektant – urząd/,
- badanie rynku lokalnego w zakresie: sposobu zaspokajania potrzeb cieplnych, zapotrzebowania na energię cieplną, stanu technicznego budynków, stanu własności obiektów,
- monitorowanie kierunków rozwoju miasta ze szczególnym uwzględnieniem terenów położonych w zasięgu sieci ciepłowniczej,
2) w zakresie obsługi klientów:
- analiza wniosków o przyłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej,
- wydawanie klientom warunków technicznych przyłączenia nowych obiektów do m.s.c.,
- przygotowywanie umów przyłączeniowych i nadzór nad ich realizacją,
3) w zakresie działalności inwestycyjnej:
- opracowywanie rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych,
- wykonywanie prac przedprojektowych dla potrzeb własnych lub innych jednostek projektowych,
- wykonywanie dla potrzeb przedsiębiorstwa projektów węzłów cieplnych i przyłączy ciepłowniczych,
- współpraca z jednostkami projektowymi w trakcie opracowywania dokumentacji technicznej oraz realizacji zadań inwestycyjnych,
- uzyskiwanie uzgodnień i decyzji niezbędnych do zatwierdzenia opracowanej dokumentacji technicznej i uzyskania pozwolenia na budowę,
- sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- kontrolowanie rozliczeń budowy,
- sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,
- uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów,
- prowadzenie ewidencji kosztów związanych z realizacją inwestycji,
- przygotowywanie i wystawianie dowodów przyjęcia środka trwałego /OT/,
- sporządzanie sprawozdawczości w zakresie działalności inwestycyjnej
4) w zakresie gospodarki majątkiem:
- prowadzenie ewidencji środków trwałych przedsiębiorstwa w formie księgi inwentarzowej ( główny użytkownik ),
- nadawanie numerów inwentarzowych poszczególnym składnikom majątku,
- bieżąca aktualizacja ewidencji środków trwałych ( modernizacja, wymiana części składowych środka trwałego, zmiana miejsca użytkowania, likwidacja itp.).
Stanowisko ds. BHP, P. Poż. I Obr. Cywilnej.
Do zakresu działania należy :
- koordynowanie, planowanie, organizacja i nadzór przedsięwzięć dla zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz właściwego zabezpieczenia przeciwpożarowego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- prowadzenie spraw obrony cywilnej, nadzór nad prowadzeniem spraw planistycznych i szkoleniowych z zakresu obrony cywilnej, ochrony tajemnicy państwowej i służbowej, ochrony obiektów z zabezpieczeniem sprzętu obrony cywilnej.
Pełnomocnik ds. Systemów Zarządzania Jakością.
Do zakresu działania Pełnomocnika ds. Systemów Zarządzania Jakością należy :
- opracowanie dokumentacji systemów zarządzania jakością oraz nadzór nad jej ustanowieniem, wdrażaniem i funkcjonowaniem,
- przedstawianie Zarządowi Spółki sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemów zarządzania jakością i wszelkich potrzeb związanych z jej doskonaleniem,
- prowadzenie szkoleń w zakresie zarządzania systemami jakości,
- zapewnienie upowszechniania w całym przedsiębiorstwie świadomości dotyczącej systemów zarządzania jakością.
Specjalista ds. Promocji, Reklamy i Strategii marketingowej.
Do zakresu działania Specjalisty ds. Promocji, Reklamy i Strategii marketingowej należy:
- współtworzenie i realizacja polityki informacyjnej i promocyjno – reklamowej firmy,
- działania reklamowo – promocyjne produktu „ Ciepło Systemowe ” oraz marki firmy,
- przygotowanie i redagowanie materiałów promocyjno – reklamowych, informacji prasowych itp.,
- współpraca z IGCP, CS oraz innymi organizacjami i związkami branżowymi w zakresie realizacji i koordynacji wspólnych projektów realizowanych przez przedsiębiorstwa branży ciepłowniczej,
- komunikacja i współpraca z mediami i innymi podmiotami w zakresie informacji, reklamy i działań promocyjnych przedsiębiorstwa i produktu „ Ciepło Systemowe ”,
- komunikacja z odbiorcami Ciepła Systemowego w zakresie badań marketingowych,
- przygotowanie materiałów, redagowanie i zarządzanie stronami internetowymi przedsiębiorstwa, profilami na portalach społecznościowych, itp.
Pion Głównego Księgowego.
Głównemu Księgowemu podlega Dział Księgowości.
Do podstawowych zadań Głównego Księgowego należy koordynacja oraz nadzór nad praca podległych pracowników w zakresie
- księgowości,
- planowania i kontroli kosztów,
- spraw organizacyjnych,
- spraw kadrowych i dyscyplinarnych,
- rozliczania funduszu płac i ewidencji czasu pracy,
- działalności socjalno – bytowej,
- administracji.
Dział Księgowości.
Podstawowe zadania Działu Księgowości to :
1) w zakresie księgowości::
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie przyjmowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwą organizację i przebieg operacji gospodarczych , ochronę mienia, prawidłowego prowadzenia księgowości i sporządzania sprawozdawczości finansowej,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych wg ustalonych w planie kont zasad,
- należyte zabezpieczenie przechowywanych dokumentów księgowych,
- realizacja zadań z zakresu gospodarki finansowej spółki, zgodnie z obowiązującymi przepisami polegającymi na przestrzeganiu zasad i terminów rozliczeń pieniężnych, zapewnieniu zgodności zawieranych umów z obowiązującymi przepisami, zapewnieniu terminowego ściągania należności dochodzenia roszczeń spornych oraz regulowania zobowiązań, przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących ustalania i płacenia podatków i innych świadczeń,
- prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi oraz środkami funduszy specjalnych,
- organizowanie i prowadzenie obsługi kasowej spółki,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątkowym oraz rozliczeń z tym związanych,
- sporządzanie obowiązujących analiz i informacji finansowych,
- naliczanie świadczeń pieniężnych pracownikom, przysługującym im ze stosunku pracy,
- prowadzenie ewidencji zarobków pracowników oraz wynagrodzeń uzyskiwanych z tytułu dodatkowego zatrudnienia dla celów podatkowych,
- prowadzenie rozliczeń z budżetem z tytułu podatków, opłat i składek ZUS,
- obliczanie zgodnie z przepisami zasiłków rodzinnych, chorobowych i wychowawczych,
- kompletowanie niezbędnej dokumentacji do prawidłowego ustalania wysokości zasiłków i do wniosków o emerytury i renty,
- zarządzanie okresowych spisów z natury składników majątkowych Spółki, ustalanie i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych.
2) w zakresie planowania i kontroli kosztów::
- koordynacja planowania w przedsiębiorstwie oraz opracowywanie planów techniczno-ekonomicznych (za wyjątkiem planu inwestycyjnego, remontów i bhp),
- sporządzanie analiz ekonomicznych z działalności gospodarczej przedsiębiorstwa,
- prowadzenie ewidencji remontów i inwestycji w układzie plan i wykonanie wg komórek organizacyjnych (do analiz),
- opracowywanie projektów wniosków i zaleceń zmierzających do poprawy działalności przedsiębiorstwa na podstawie analiz ekonomicznych oraz przekazywanie ich według właściwości Prezesowi Zarządu,
- opracowywanie wniosków i całości dokumentacji związanej z taryfą dla ciepła zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
- udzielanie wskazówek w przedmiocie przygotowywania danych do kalkulacji cen i stawek opłat ciepła i innych usług własnych oraz przestrzeganie cen przyjętych do stosowania,
- dokonywanie rocznych ocen i analiz kosztów jednostkowych wytwarzania, przesyłu i dystrybucji ciepła,
3) w zakresie spraw organizacyjnych::
- przygotowywanie projektów aktualizacji wewnętrznych aktów prawnych,
- opracowywanie na wniosek kierowników komórek organizacyjnych zakresów obowiązków pracowników na stanowiskach nierobotniczych oraz ich kompletowanie,
- kompletowanie i archiwowanie akt organizacyjnych przedsiębiorstwa,
- aktualizacja wszelkich zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym,
4) w zakresie kadr:
- realizowanie polityki kadrowe w spółce przy współudziale kadry kierowniczej komórek organizacyjnych,
- kontrola przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,
- przeprowadzanie rekrutacji, zapewnienie prawidłowego doboru i rozmieszczenia kadr,
- kierowanie pracowników na badania lekarskie wstępne, kontrolne i okresowe,
- przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy i BHP w stosunku do kobiet ciężarnych, pracowników młodocianych i pracowników z przeciwwskazaniami do pracy na niektórych stanowiskach,
- prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych pracowników i ich rodzin,
- prowadzenie, aktualizowanie i archiwowanie obowiązującej dokumentacji osobowej pracowników /kompletowanie teczek osobowych/,
- przedkładanie wniosków kadrowych w związku z wynikami kontroli przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,
- kontrola prawidłowego wykorzystania zwolnień lekarskich,
- opracowywanie założeń do rocznych planów:
- funduszu płac,
- zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- urlopów,
- organizowanie szkolenia pracowników,
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu pracy działu.
5) w zakresie rozliczania funduszu płac i ewidencji czasu pracy:
- opracowywanie projektów dokumentacji związanej z zasadami wynagradzania – zakładowego układu zbiorowego pracy,
- prowadzenie ewidencji funduszu płac z zastosowaniem zasad niezbędnych do opracowania sprawozdań GUS i rozliczania poszczególnych składników wynagrodzeń zgodnie z ZUZP,
- nadzór nad prawidłowym stosowaniem obowiązującego w przedsiębiorstwie systemu wynagradzania,
- prowadzenie niezbędnej ewidencji do opracowania sprawozdań GUS w zakresie zatrudnienia,
- prowadzenie niezbędnej ewidencji do opracowania sprawozdań GUS w zakresie czasu pracy.
6) w zakresie działalności socjalno-bytowej:
- opracowywanie regulaminu zakładowej działalności socjalnej,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarowaniem środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych,
- prowadzenie wszystkich spraw związanych z organizacją wypoczynku,
- organizowanie, w porozumieniu z organizacjami związkowymi, imprez okolicznościowych,
- zarządzanie zakładowymi urządzeniami socjalnymi i bytowymi oraz prowadzenie ich ewidencji,
- prowadzenie ewidencji udzielonych świadczeń socjalnych pracownikom i ich rodzinom.
7) w zakresie administracji:
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- obsługa sekretariatu.
Pion Członka Zarządu - V-ce Prezesa ds. Produkcji i Sprzedaży.
Podstawowe zadania V –ce Prezesa ds. Produkcji i Sprzedaży
Nadzór i kontrola działania podległych komórek w zakresie :
- eksploatacji źródeł ciepła i urządzeń ciepłowniczych,
- produkcji i przesyłu energii cieplnej,
- przestrzegania zapisów zawartych w pozwoleniu zintegrowanym, gospodarki odpadami, udziału we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych, pracy laboratorium,
- obsługi odbiorców energii cieplnej, w tym zawieranie umów i rozliczeń z klientami,
- racjonalnej gospodarki paliwami stałymi,
- remontów
- spraw związanych z informatyzacja przedsiębiorstwa.
Członkowi Zarządu V-ce Prezesowi ds. Produkcji i Sprzedaży podlegają:
- Dział Umów i Rozliczeń,
- Wydział Ciepłownia,
- Wydział Sieci i Węzłów
oraz pośrednio: - Dział Wykonawstwa.
Dział Umów i Rozliczeń.
Do zakresu działania należy:
- prowadzenie spraw związanych z koncesjami w ramach działalności gospodarczej przedsiębiorstwa,
- prowadzenie całokształtu spraw dotyczących rozliczeń z odbiorcami ciepła związanych z fakturowaniem działalności koncesjonowanej przedsiębiorstwa zgodnie z obowiązującą taryfą dla ciepła,
- informowanie odbiorców ciepła o zmianie taryfy dla ciepła,
- prowadzenie wszelkich spraw dotyczących umów sprzedaży ciepła, umów najmu i użyczenia pomieszczeń węzłów cieplnych oraz umów związanych z rozliczaniem zimnej wody,
- prowadzenie ewidencji pomieszczeń węzłów cieplnych będących w eksploatacji spółki,
- opracowywanie założeń do taryfy dla ciepła oraz do rocznych planów techniczno –ekonomicznych w zakresie produkcji ciepła,
- bieżące analizowanie należności za dostarczone ciepło i podejmowanie działań windykacyjnych w przypadku należności przeterminowanych,
- sporządzanie na wniosek odbiorców analiz:
- ilościowej sprzedaży ciepła dot. obiektów odbiorcy,
- zmian opłat za ciepło w związku z wprowadzeniem nowej taryfy dla ciepła
9. sporządzanie obowiązujących sprawozdań w zakresie pracy działu.
Wydział Ciepłownia Zasanie.
Kierownikowi Wydziału Ciepłowni Zasanie podlegają:
- dyspozytorzy mocy kierujący pracą palaczy i brygad remontowych,
- mistrzowie,
- oraz pozostali pracownicy wydziału.
Do zakresu działania Wydziału należy :
- produkcja ciepła,
- utrzymywanie urządzeń wydziały w stałej sprawności techniczno-eksploatacyjnej,
- realizacja zleceń remontowych i inwestycyjnych,
- prowadzenie zagadnień związanych z gospodarką opałem i żużlem,
- prowadzenie prawidłowej gospodarki odpadami,
- nadzór nad działalnością przedsiębiorstwa w aspekcie ochrony środowiska a w szczególności ,
- monitorowanie, raportowanie i rozliczanie emisji gazów cieplarnianych i innych zanieczyszczeń emitowanych do powietrza,
- pobór próbek i wykonywanie analiz fizyko-chemicznych opału, żużla, wody uzupełniającej, kotłowej i sieciowej, ścieków, roztworów chemicznych, mas jonitowych,
- przekazywanie służbom produkcyjnym meldunków o wynikach przeprowadzanych analiz,
- formułowanie wniosków w przedmiocie doboru urządzeń eksploatacyjnych z punktu widzenia ochrony środowiska,
- prowadzenie wymaganej dokumentacji, sprawozdawczości, statystyki i ewidencji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych oraz odpadów,
- prowadzenie gospodarki transportowej, sprzętowej i paliwowej powierzonego sprzęt,
- prowadzenie zagadnień związanych z gospodarką zaopatrzeniowo – materiałową dla potrzeb wydziału,
- planowanie i bieżąca kontrola kosztów wydziału,
- prowadzenie ewidencji spraw osobowych dot. kwalifikacji, badań lekarskich, uprawnień, rozliczania pracowników z wykonywanej pracy oraz dokumentacji, zgodnie z wewnętrznymi instrukcjami obowiązującymi w spółce,
- świadczenie usług dla innych jednostek w ramach wolnych mocy produkcyjnych w zakresie analiz wody, paliw stałych, żużla.
U W A G A
Dyspozytor mocy Ciepłowni po godz. 15:00 i w dni wolne od pracy odpowiada za dyscyplinę pracy wszystkich pracowników znajdujących się na obiekcie Ciepłowni Zasanie i za majątek Wydziału Ciepłowni Zasanie.
Wydział Sieci i Węzłów.
Kierownikowi Wydziału podlegają :
- dyspozytorzy ruchu,
- kierownik Działu Wykonawstwa
- oraz pozostali pracownicy Wydziału.
Do zakresu działania Wydziału należy :
1) w zakresie przesyłu i dystrybucji ciepła:
- przesył i dystrybucja ciepła– prowadzenie ruchu sieci ciepłowniczej,
- organizacja służb eksploatacyjnych dla potrzeb przesyłu i dystrybucji ciepła,
- utrzymanie urządzeń w sprawności techniczno – ruchowej,
- opracowywanie założeń i uzgodnień dokumentacji remontowej i inwestycyjnej,
- wnioskowanie zadań w zakresie modernizacji istniejącego systemu ciepłowniczego źródeł ciepła MPEC i innych użytkowników systemów grzewczych,
- wykonywanie obliczeń regulacji sieci, opracowanie planu pracy sieci oraz okresowa kontrola jego realizacji,
- informowanie odbiorców o planowanych przerwach w dostawach ciepła,
- prowadzenie dokumentacji ruchowej urządzeń dla potrzeb eksploatacyjnych,
- planowanie zakupów oraz modernizacji sprzętu informatycznego,
- ewidencja, bieżąca konserwacja, eksploatacja sprzętu komputerowego, oprogramowania i zakładowej sieci komputerowej oraz likwidacja sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- analiza możliwości wykorzystania systemów telemetrii w procesach biznesowych w przedsiębiorstwie,
- koordynowanie działań w zakresie systemu łączności w przedsiębiorstwie,
- odczyt liczników energii cieplnej, gospodarka licznikami i utrzymywanie urządzeń rejestrujących w sprawności technicznej ( legalizacje ),
- obsługa techniczna systemu monitoringu obiektów przy ul. Płowieckiej,
- zakup materiałów i urządzeń niezbędnych do prowadzenia przez wydział prac eksploatacyjnych, konserwacyjnych,
- obsługa systemu monitoringu obiektów przy ul. Płowieckiej,
- planowanie i bieżąca kontrola kosztów w wydziale,
- prowadzenie ewidencji spraw osobowych dot. kwalifikacji, badań lekarskich, uprawnień rozliczania pracowników z wykonywanej pracy oraz dokumentację zgodnie z wewnętrznymi instrukcjami obowiązującymi w spółce,
- utrzymanie czystości w obiektach MPEC (budynek administracyjny i wydziału PS)
- oraz w terenie przyległym do obiektów przy ul. Płowieckiej,
- nadzór nad pracą Działu Wykonawstwa.
2) w zakresie administracji:
- prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z zamawianiem, ewidencjonowaniem i wypisywaniem odzieży ochronnej i roboczej dla wszystkich pracowników Spółki,
- wnioskowanie o zakup odzieży roboczej,
- zlecanie remontów powierzonych obiektów i pomieszczeń biurowych,
- zlecanie konserwacji i naprawy urządzeń biurowych,
- dokonywanie zakupów urządzeń i materiałów biurowych zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
- prenumerata prasy i dzienników urzędowych,
- prowadzenie rejestru pieczątek i druków ścisłego zarachowania,
- zakup środków czystości,
- wystawianie faktur za usługi wykonywane dla osób fizycznych i prawnych,
- sporządzanie umów o wynajem i dzierżawę,
- prowadzenie zgodnej z przepisami gospodarki odpadami,
- ewidencjonowanie obrotów w kasie fiskalnej,
- zlecanie okresowych przeglądów technicznych kas fiskalnych.
U W A G A
Dyspozytor ruchu po godz. 15:00 i w dni wolne od pracy odpowiada za majątek i dyscyplinę pracy wszystkich pracowników znajdujących się w pracy przy ul. Płowieckiej 8.
Dział Wykonawstwa
Do zakresu działania należy :
- współpraca w utrzymaniu urządzeń w sprawności techniczno – ruchowej
- współpraca przy opracowywaniu założeń i uzgodnień dokumentacji remontowej i inwestycyjnej,
- wykonywanie zadań w zakresie modernizacji istniejącego systemu ciepłowniczego źródeł ciepła MPEC i innych użytkowników systemów grzewczych,
- zakup materiałów i urządzeń niezbędnych do prowadzenia przez dział prac,
- wykonywanie prac w zakresie rozwoju sieci i węzłów ( inwestycje ),
- wykonywanie prac konserwacyjno-remontowych na zlecenie Wydziału Sieci i Węzłów,
- utrzymanie infrastruktury w obiektach przy ul., Płowieckiej 8,
- wykonywanie pomiarów elektryczno – ochronnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- bieżące nanoszenie zmian w dokumentacji technicznej sieci i węzłów cieplnych powstałych w wyniku prowadzonych prac.
W załączeniu zamieszczamy skan oryginalnego dokumentu - tekstu regulaminu przedsiębiorstwa-spółki