Regulamin Organizacyjny Przedsiębiorstwa-Spółki
Regulamin Organizacyjny Przedsiębiorstwa-Spółki
Przyjęty Uchwałą nr 21/2021 Zgromadzenia Wspólników MPEC Przemyśl Sp. z o.o.
z dnia 16.11.2021r.
Wprowadzony w życie z dniem 17.11.2021r. Zarządzeniem Zarządu MPEC Przemyśl Sp. z o.o. nr 10/2021 z dnia 17.11.2021r.
ROZDZIAŁ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin Organizacyjny Przedsiębiorstwa Spółki - Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Przemyślu Spółka z o.o. (zwany dalej Regulaminem) jest podstawowym, wewnętrznym aktem prawnym ustalającym w szczególności:
- zasady zarządzania Spółką,
- wewnętrzną strukturę organizacyjną,
- szczegółowy zakres kompetencyjny komórek organizacyjnych,
- zadania, obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność pracowników oraz członków Zarządu Spółki.
- Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Przemyślu Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, zwane dalej Spółką, działa na podstawie: Aktu założycielskiego (Umowy Spółki), niniejszego Regulaminu i innych obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności:
- Ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych,
- Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne,
- Ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej.
- Założycielem spółki jest Gmina Miejska Przemyśl.
- Spółka została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000127415 przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy KRS.
- Przedmiotem działalności Spółki jest działalność produkcyjna, usługowa i handlowa w zakresie:
- wytwarzania i zaopatrywania w parę wodną, gorącą wodę i powietrze do układów klimatyzacyjnych,
- robót związanych z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych,
- wykonywania instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych,
- inżynierii i związanym z tym doradztwem technicznym,
- pozostałych badań i analiz technicznych.
- Celem działalności Spółki, jako podmiotu niepublicznego, prowadzącego działalność gospodarczą w obszarze tzw. „użyteczności publicznej”, jest bieżąca realizacja zadań publicznych – zadań własnych Gminy Miejskiej Przemyśl, polegających w szczególności na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty, poprzez zaopatrywanie mieszkańców Miasta Przemyśla w ciepło.
ROZDZIAŁ 2
ORGANY SPÓŁKI
- Organami Spółki są:
- Zgromadzenie Wspólników,
- Rada Nadzorcza,
- Zarząd Spółki
- Zarząd Spółki i Rada Nadzorcza działają w oparciu o własne regulaminy, zatwierdzone przez Zgromadzenie Wspólników.
- Kompetencje poszczególnych organów Spółki określa Umowa Spółki a w sprawach w niej nie unormowanych – uchwały Zgromadzenia Wspólników, Regulamin Rady Nadzorczej i Regulamin Zarządu Spółki – przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów prawa, tj. przede wszystkim Kodeksu spółek handlowych oraz niniejszy Regulamin.
ROZDZIAŁ 3
ZASADY ZARZĄDZANIA SPÓŁKĄ - ZAKRES KOMPETENCYJNY OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH I KIERUJĄCYCH KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI SPÓŁKĄ
Zarząd Spółki
- Organem zarządzającym i wykonawczym Spółki jest Zarząd Spółki.
- Zarząd Spółki reprezentuje spółkę na zewnątrz – zgodnie z zasadami reprezentacji określonymi w Akcie Założycielskim Spółki (Umowie Spółki).
- Zarząd Spółki jest jednoosobowy, reprezentowany przez Prezesa Zarządu.
- Zarząd Spółki prowadzi sprawy Spółki w zakresie, trybie i na zasadach określonych w Umowie Spółki, Regulaminie Zarządu Spółki oraz innych powszechnie obowiązujących aktach prawnych, a w szczególności:
- dokonuje czynności cywilno-prawnych w imieniu Spółki,
- podejmuje zgodnie z przepisami prawa wszelkie decyzje w sprawach Spółki i ponosi za nie odpowiedzialność, z wyjątkiem tych, które zostały wyraźnie zastrzeżone w przepisach ustawy lub Umowie Spółki do kompetencji Rady Nadzorczej lub Zgromadzenia Wspólników,
- ustala kierunki doskonalenia organizacji, w tym założenia struktury organizacyjnej i kompetencyjnej Spółki,
- wydaje wewnętrzne akty normatywne Spółki (zarządzenia, regulaminy, instrukcje, procedury, cenniki i inne).
- Zarząd Spółki wytycza kierunki strategiczne Spółki kreuje strategię i misję przedsiębiorstwa oraz kształtuje jej wizerunek.
Prezes Zarządu
- Prezes Zarządu zarządza przedsiębiorstwem – spółką oraz wykonuje uchwały Zgromadzenia Wspólników i Rady Nadzorczej Spółki.
- Prezes Zarządu podejmuje decyzje, zgodnie z ustaleniami zawartymi w Regulaminie Zarządu.
- Do zakresu działania Prezesa Zarządu należy w szczególności:
- organizowanie działalności gospodarczej przedsiębiorstwa w sposób odpowiadający ustaleniom zawartym w planach i innych dokumentach Spółki,
- stwarzanie warunków perspektywicznego rozwoju przedsiębiorstwa, na podstawie analiz i informacji opracowywanych przez odpowiednie komórki organizacyjne,
- ustalanie kierunków i zasad polityki kadrowej,
- nadzór nad zarządzaniem systemami jakości,
- stwarzanie warunków sprzyjających wzrostowi wydajności pracy oraz rozwojowi technicznemu, technologicznemu i informatycznemu przedsiębiorstwa,
- podejmowanie decyzji w zakresie prowadzenia spraw wojskowych i obrony cywilnej,
- sprawowanie kontroli funkcjonalnej w Spółce,
- organizowanie pracy w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy,
- zapewnienie przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,
- kontrola i nadzór nad sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy,
- prowadzenie polityki wynagrodzeń zgodnie z przyjętymi w Spółce zasadami,
- zapewnienie prawidłowego i terminowego wypłacania wynagrodzeń,
- stosowanie obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów ocen pracowników oraz wyników ich pracy,
- wpływanie na kształtowanie w przedsiębiorstwie relacji interpersonalnych opartych na wzajemnym szacunku i ogólnie przyjętych zasadach współżycia społecznego,
- nakładanie kar za naruszenie porządku i dyscypliny pracy, regulaminu pracy, przepisów bhp i ppoż.,
- przyznawanie nagród i wyróżnień,
- zapewnienie prawidłowego wdrażania i przestrzegania przepisów,
- zapewnienie prawidłowej i racjonalnej gospodarki mieniem przedsiębiorstwa,
- nadzór i kontrola działania podległych komórek w zakresie:
- eksploatacji źródeł ciepła i urządzeń ciepłowniczych,
- produkcji, przesyłania, obrotu i dystrybucji ciepła,
- przestrzegania zapisów zawartych w pozwoleniu zintegrowanym, ochronie środowiska, gospodarki odpadami, udziału we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych,
- obsługi odbiorców ciepła, w tym zawieranie umów i rozliczeń z klientami,
- zawierania umów oraz kształtowanie relacji z dostawcami ciepła,
- racjonalnej gospodarki paliwami stałymi,
- remontów,
- spraw związanych z informatyzacją przedsiębiorstwa.
- Prezesa Zarządu, podczas jego nieobecności zastępuje Główny Księgowy - Prokurent
Kierownicy komórek organizacyjnych Spółki
- Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych Spółki kierują całokształtem spraw będących w zakresie działania podległej komórki organizacyjnej, zgodnie z powierzonymi obowiązkami, wytycznymi, poleceniami otrzymywanymi od przełożonych oraz przyjętym w przedsiębiorstwie systemem zarządzania jakością.
- Kierownicy odpowiadają za właściwą i terminową realizację zadań, sprawną organizację oraz należytą dyscyplinę pracy w kierowanej przez siebie komórce organizacyjnej, w tym przestrzeganie przez podległych pracowników zasad i przepisów BHP i P.POŻ.
- Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych oraz osoby zajmujące samodzielne stanowiska pracy są wykonawcami ustalanych przez Zarząd Spółki strategii i uchwalanych programów.
- Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych Spółki wyznaczają osobę, która podczas jego nieobecności pełni na zasadzie zastępstwa obowiązki kierownika oraz powiadamiają o tym fakcie Prezesa Zarządu i pozostałych pracowników komórki organizacyjnej. W szczególnych przypadkach, spowodowanych np. nieplanowaną nieobecnością kierownika jednostki, zastępstwo wyznacza Prezes Zarządu.
ROZDZIAŁ 4
STRUKTURA ORGANIZACYJNA ORAZ ZASADY WSPÓŁPRACY KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH SPÓŁKI
- System organizacji Spółki oparto na wyodrębnionych komórkach organizacyjnych (wydziałach, działach i samodzielnych stanowiskach pracy), podległych bezpośrednio lub pośrednio Prezesowi Zarządu Spółki, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Strukturę organizacyjną Spółki oraz podległość poszczególnych komórek organizacyjnych prezentuje Schemat organizacyjny przedsiębiorstwa, który stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Poszczególne komórki organizacyjne zobowiązane są do współdziałania, dla zapewnienia realizacji zadań Spółki.
- W przypadku opracowywania, uzgadniania lub opiniowania spraw wchodzących w zakres kompetencji kilku komórek organizacyjnych, prowadzenie tych spraw należy do komórki koordynującej wyznaczonej przez Zarząd Spółki.
- W razie potrzeby, dla realizacji określonego celu mogą być tworzone zespoły zadaniowe, złożone z pracowników różnych komórek organizacyjnych Spółki. Prawo powołania zespołu przysługuje kierownikowi, jeżeli w składzie zespołu będą pracownicy jednej komórki. W pozostałych przypadkach zespół powoływany jest przez Prezesa Zarządu.
ROZDZIAŁ 5
PODLEGŁOŚĆ ORGANIZACYJNA POSZCZEGÓLNYCH KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH SPÓŁKI
- Prezesowi Zarządu bezpośrednio lub pośrednio podlegają:
- Główny Księgowy - (symbol PG)
oraz pośrednio
- Dział Księgowości (podległy bezpośrednio PG) - (symbol GK)
- Dział Rozwoju i Inwestycji - (symbol ZR)
- Specjalista ds. Systemów Zarządzania Jakością i zamówień publicznych - Pełnomocnik Zarządu - (symbol ZS)
- Specjalista ds. Promocji, Reklamy i Strategii marketingowej - (symbol ZP)
- Dział Umów i Rozliczeń - (symbol PU)
- Wydział Sieci i Węzłów - (symbol PS)
oraz pośrednio
- Dział Wykonawstwa (podległy bezpośrednio PS) - (symbol SW)
ROZDZIAŁ 6
ZAKRES ZADANIOWO-KOMPETENCYJNY KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH SPÓŁKI
Główny Księgowy
Głównemu Księgowemu podlega Dział Księgowości.
Do podstawowych zadań Głównego Księgowego należy koordynacja oraz nadzór nad praca podległych pracowników w zakresie:
- księgowości,
- planowania i kontroli kosztów,
- spraw organizacyjnych,
- spraw kadrowych i dyscyplinarnych,
- rozliczania funduszu płac i ewidencji czasu pracy,
- działalności socjalno – bytowej,
- administracji.
Dział Księgowości.
Do zakresu działania Działu Księgowości należy:
1) w zakresie księgowości:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie przyjmowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwą organizację i przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia, prawidłowego prowadzenia księgowości i sporządzania sprawozdawczości finansowej,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych wg ustalonych w planie kont zasad,
- należyte zabezpieczenie przechowywanych dokumentów księgowych,
- realizacja zadań z zakresu gospodarki finansowej spółki, zgodnie z obowiązującymi przepisami polegającymi na przestrzeganiu zasad i terminów rozliczeń pieniężnych, zapewnieniu zgodności zawieranych umów z obowiązującymi przepisami, zapewnieniu terminowego ściągania należności dochodzenia roszczeń spornych oraz regulowania zobowiązań, przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących ustalania i płacenia podatków i innych świadczeń,
- prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi oraz środkami funduszy specjalnych,
- organizowanie i prowadzenie obsługi kasowej spółki,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątkowym oraz rozliczeń z tym związanych,
- sporządzanie obowiązujących analiz i informacji finansowych,
- naliczanie świadczeń pieniężnych pracownikom, przysługującym im ze stosunku pracy,
- prowadzenie ewidencji zarobków pracowników oraz wynagrodzeń uzyskiwanych z tytułu dodatkowego zatrudnienia dla celów podatkowych,
- prowadzenie rozliczeń z budżetem z tytułu podatków, opłat i składek ZUS,
- prowadzenie ewidencji i rozliczeń związanych z realizacją programu Pracowniczych Planów Kapitałowych,
- obliczanie zgodnie z przepisami zasiłków opiekuńczych, wypadkowych, macierzyńskich, chorobowych i wychowawczych,
- kompletowanie niezbędnej dokumentacji do prawidłowego ustalania wysokości zasiłków i do wniosków o emerytury i renty,
- zarządzanie okresowych spisów z natury składników majątkowych Spółki, ustalanie i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych.
- prowadzenie niezbędnej ewidencji do opracowania oraz sporządzania miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań GUS w zakresie pracy działu
2) w zakresie planowania i kontroli kosztów
- koordynacja planowania w przedsiębiorstwie oraz opracowywanie planów techniczno-ekonomicznych (za wyjątkiem planu inwestycyjnego, remontów i bhp),
- sporządzanie analiz ekonomicznych z działalności gospodarczej przedsiębiorstwa,
- prowadzenie ewidencji remontów i inwestycji w układzie plan i wykonanie wg komórek organizacyjnych (do analiz),
- opracowywanie projektów wniosków i zaleceń zmierzających do poprawy działalności przedsiębiorstwa na podstawie analiz ekonomicznych oraz przekazywanie ich według właściwości Prezesowi Zarządu,
- opracowywanie wniosków i całości dokumentacji związanej z taryfą dla ciepła zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
- udzielanie wskazówek w przedmiocie przygotowywania danych do kalkulacji cen i stawek opłat ciepła i innych usług własnych oraz przestrzeganie cen przyjętych do stosowania,
- dokonywanie rocznych ocen i analiz kosztów jednostkowych, w szczególności kosztów związanych z przesyłaniem i dystrybucją ciepła.
3) w zakresie spraw organizacyjnych:
- przygotowywanie projektów aktualizacji wewnętrznych aktów prawnych,
- opracowywanie na wniosek kierowników komórek organizacyjnych zakresów obowiązków pracowników na stanowiskach nierobotniczych oraz ich kompletowanie,
- kompletowanie i archiwizowanie akt organizacyjnych przedsiębiorstwa,
- aktualizacja wszelkich zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym.
4) w zakresie kadr:
- realizowanie polityki kadrowej w spółce przy współudziale kadry kierowniczej komórek organizacyjnych,
- kontrola przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,
- przeprowadzanie rekrutacji, zapewnienie prawidłowego doboru i alokacji kadr,
- kierowanie pracowników na badania lekarskie wstępne, kontrolne i okresowe,
- przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy i BHP w stosunku do kobiet ciężarnych, pracowników młodocianych i pracowników z przeciwwskazaniami do pracy na niektórych stanowiskach,
- prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych pracowników i ich rodzin,
- prowadzenie, aktualizowanie i archiwizowanie obowiązującej dokumentacji osobowej pracowników /kompletowanie teczek osobowych/,
- przedkładanie wniosków kadrowych w związku z wynikami kontroli przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,
- kontrola prawidłowego wykorzystania zwolnień lekarskich,
- opracowywanie założeń do rocznych planów:
- funduszu płac,
- zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- urlopów,
- organizowanie szkolenia pracowników,
- prowadzenie rejestrów dotyczących spraw pracowniczych.
5) w zakresie rozliczania funduszu płac i ewidencji czasu pracy:
- opracowywanie projektów dokumentacji związanej z zasadami wynagradzania – zakładowego układu zbiorowego pracy,
- prowadzenie ewidencji funduszu płac z zastosowaniem zasad niezbędnych
do opracowania sprawozdań GUS i rozliczania poszczególnych składników wynagrodzeń zgodnie z ZUZP, - nadzór nad prawidłowym stosowaniem obowiązującego w przedsiębiorstwie systemu wynagradzania.
6) w zakresie działalności socjalno – bytowej:
- opracowywanie regulaminu zakładowej działalności socjalnej,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarowaniem środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych,
- prowadzenie wszystkich spraw związanych z organizacją wypoczynku,
- organizowanie, w porozumieniu z organizacjami związkowymi, imprez okolicznościowych,
- prowadzenie ewidencji udzielonych świadczeń socjalnych pracownikom i ich rodzinom.
7) w zakresie administracji:
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- obsługa sekretariatu.
Dział Rozwoju i Inwestycji
Do zakresu działania Działu Rozwoju i Inwestycji należy:
1) w zakresie badania potrzeb rynku :
- współpraca z Urzędem Miejskim w Przemyślu, jednostkami organizacyjnymi Gminy Miejskiej Przemyśl oraz innymi jednostkami administracji rządowej i samorządowej w zakresie dotyczącym ciepłownictwa i ochrony środowiska,
- analiza projektowanych aktów prawa lokalnego dotyczących w szczególności ciepłownictwa, ochrony środowiska i zagospodarowania przestrzennego;
- realizacji przyjętych aktów prawa lokalnego dotyczących ciepłownictwa;
- współpraca z jednostkami uczestniczącymi w procesie inwestycyjnym /właściciel – projektant – urząd/,
- badanie rynku lokalnego w zakresie: sposobu zaspokajania potrzeb cieplnych, zapotrzebowania na energię cieplną, stanu technicznego budynków, stanu własności obiektów,
- monitorowanie kierunków rozwoju miasta ze szczególnym uwzględnieniem terenów położonych w zasięgu sieci ciepłowniczej.
2) w zakresie obsługi klientów:
- analiza zapytań o możliwość przyłączenia obiektów do sieci ciepłowniczej oraz wniosków o określenie warunków przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej obiektu,
- udzielanie odpowiedzi na zapytania o których mowa w ppkt. a oraz wydawanie warunków technicznych przyłączenia obiektów do miejskiej sieci ciepłowniczej,
- przygotowywanie umów przyłączeniowych i nadzór nad ich realizacją.
3) w zakresie działalności inwestycyjnej:
- opracowywanie rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych,
- wykonywanie prac przedprojektowych dla potrzeb własnych lub innych jednostek projektowych,
- wykonywanie dla potrzeb przedsiębiorstwa projektów węzłów cieplnych i przyłączy ciepłowniczych,
- współpraca z jednostkami projektowymi w trakcie opracowywania dokumentacji technicznej oraz realizacji zadań inwestycyjnych,
- uzyskiwanie uzgodnień i decyzji niezbędnych do zatwierdzenia opracowanej dokumentacji technicznej i uzyskania pozwolenia na budowę,
- sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- kontrolowanie rozliczeń budowy w ramach realizowanych zadań inwestycyjnych
- sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,
- uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów związanych z realizowanymi zadaniami inwestycyjnymi,
- prowadzenie ewidencji kosztów związanych z realizacją inwestycji,
- przygotowywanie i wystawianie dowodów przyjęcia środka trwałego /OT/,
- sporządzanie sprawozdawczości w zakresie działalności inwestycyjnej
- prowadzenie spraw dotyczących umów na korzystanie pomieszczeń węzłów cieplnych na etapie przyłączenia obiektu do miejskiej sieci ciepłowniczej.
4) w zakresie gospodarki majątkiem:
- prowadzenie ewidencji środków trwałych przedsiębiorstwa w formie księgi inwentarzowej ( główny użytkownik ),
- nadawanie numerów inwentarzowych poszczególnym składnikom majątku,
- bieżąca aktualizacja ewidencji środków trwałych ( modernizacja, wymiana części składowych środka trwałego, zmiana miejsca użytkowania, likwidacja itp.),
- prowadzenie umów na przekazanie urządzeń i instalacji na majątek Spółki a także umów dotyczących dzierżawy lub zbycia majątku Spółki.
Specjalista ds. Systemów Zarządzania Jakością i zamówień publicznych - Pełnomocnik Zarządu
Do zakresu działań Specjalisty ds. systemów zarządzania jakością należy:
- opracowanie dokumentacji systemów zarządzania jakością oraz nadzór nad jej ustanowieniem, wdrażaniem i funkcjonowaniem,
- przedstawianie Zarządowi Spółki sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemów zarządzania jakością i wszelkich potrzeb związanych z jej doskonaleniem,
- prowadzenie szkoleń w zakresie zarządzania systemami jakości,
- zapewnienie upowszechniania w całym przedsiębiorstwie świadomości dotyczącej systemów zarządzania jakością.
Do zakresu działania Specjalisty ds. zamówień publicznych należy:
- reprezentowanie Spółki w ramach posiadanych upoważnień, w kontaktach z oferentami, Urzędem Zamówień Publicznych oraz innymi instytucjami związanymi z realizacją ustawy Prawo zamówień publicznych,
- przesyłanie ogłoszeń do Biuletynu Zamówień Publicznych i Dzienników Urzędowych Unii Europejskiej,
- nadzór nad zamówieniami publicznymi prowadzonymi przez komórki organizacyjne Spółki,
- udział w pracach komisji przetargowych,
- prowadzenie ewidencji zamówień publicznych,
- przygotowywanie sprawozdawczości z zakresu zamówień publicznych,
- sporządzanie rocznych planów zamówień publicznych dla Spółki.
Do zakresu działania Inspektora Ochrony Danych należy:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia RODO oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
- monitorowanie przestrzegania rozporządzenia RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 rozporządzenia RODO.
- współpraca z organem nadzorczym,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,
- pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy niniejszego rozporządzenia.
Specjalista ds. Promocji, Reklamy i Strategii Marketingowej
Do zakresu działania Specjalisty ds. Promocji, Reklamy i Strategii Market. należy:
- współtworzenie i realizacja polityki informacyjnej i promocyjno – reklamowej Spółki,
- prowadzenie działań edukacyjnych oraz promocyjno-reklamowych produktu „Ciepło Systemowe”, marki firmy oraz zagadnień związanych z ekologicznym charakterem ogrzewania systemowego,
- przygotowanie i redagowanie materiałów promocyjno – reklamowych, informacji prasowych itp.,
- współpraca z IGCP, CS oraz innymi organizacjami i związkami branżowymi w zakresie realizacji i koordynacji wspólnych projektów realizowanych przez przedsiębiorstwa branży ciepłowniczej,
- komunikacja i współpraca z mediami, zarządcami/administratorami nieruchomości i innymi podmiotami w zakresie informacji, reklamy i działań promocyjnych przedsiębiorstwa, produktu „Ciepło Systemowe ” oraz akcji informacyjnych,
- komunikacja z odbiorcami Ciepła Systemowego w zakresie badań marketingowych,
- przygotowanie materiałów, redagowanie i zarządzanie stronami internetowymi przedsiębiorstwa, profilami na portalach społecznościowych, itp.
Dział Umów i Rozliczeń
Do zakresu działania Działu Umów i Rozliczeń należy:
- prowadzenie zgodnie z przejętymi w Spółce zasadami:
- umów sprzedaży ciepła,
- fakturowania sprzedaży ciepła,
- rozliczeń z odbiorcami,
- przygotowywanie informacji dla odbiorców o zmianie taryfy dla ciepła,
- prowadzenie umów pokrewnych związanych z dostawą ciepła a także innych zagadnień związanych z obsługą i rozliczeniem odbiorców ciepła, zgodnie
z przejętymi w Spółce zasadami, - prowadzenie spraw związanych z koncesją na obrót ciepłem,
- prowadzenie ewidencji umów na korzystanie z pomieszczeń węzłów cieplnych będących w eksploatacji Spółki,
- opracowywanie założeń do taryfy dla ciepła oraz do rocznych planów techniczno – ekonomicznych w zakresie ustalonym w Spółce,
- bieżące analizowanie zadłużenia odbiorców ciepła w celu podjęcia działań związanych z możliwością wstrzymania dostawy ciepła i rozwiązaniem umów na dostawę ciepła i umów pokrewnych,
- prowadzenie innych działań windykacyjnych zleconych przez Zarząd Spółki,
- sporządzanie obowiązujących sprawozdań w zakresie ustalonym w Spółce.
Wydział Sieci i Węzłów.
Kierownikowi Wydziału podlegają:
- dyspozytorzy ruchu,
- kierownik Działu Wykonawstwa – Specjalista ds. OC,
- pozostali pracownicy wydziału.
Do zakresu działania Wydziału Sieci i Węzłów należy:
1) w zakresie przesyłania i dystrybucji ciepła:
- prowadzenie całości spraw technicznych, organizacyjnych i dokumentacyjnych związanych z przesyłaniem i dystrybucją ciepła,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z koncesją na przesyłanie i dystrybucję ciepła,
- opracowywanie założeń i uzgodnień dokumentacji remontowej i inwestycyjnej,
- wnioskowanie zadań w zakresie modernizacji istniejącego systemu ciepłowniczego, źródeł ciepła MPEC i innych użytkowników systemów grzewczych,
- wykonywanie obliczeń regulacji sieci, opracowanie planu pracy sieci oraz okresowa kontrola jego realizacji,
- prowadzenie ruchu sieci ciepłowniczych
- informowanie odbiorców o planowanych przerwach w dostawach ciepła,
- odczyt liczników energii cieplnej, gospodarka licznikami, legalizacje i utrzymywanie urządzeń pomiarowych energii cieplnej w sprawności technicznej,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z umowami sprzedaży ciepła
z dostawcami ciepła, - bieżąca obsługa systemu monitoringu obiektów przy ul. Płowieckiej,
- prowadzenie prawidłowej gospodarki odpadami,
- prowadzenie zagadnień związanych z opracowaniem sprawozdań GUS w zakresie pracy działu,
- zakup materiałów i urządzeń niezbędnych do prowadzenia przez wydział prac eksploatacyjnych i bieżącej konserwacji,
- planowanie i bieżąca kontrola kosztów w wydziale,
- rozliczanie pracowników z wykonywanej pracy oraz prowadzenie dokumentacji zgodnie z wewnętrznymi instrukcjami obowiązującymi w spółce,
- nadzór nad pracą Działu Wykonawstwa
2) w zakresie informatyki:
- bieżąca konserwacja sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz zakładowej sieci
komputerowej, - prowadzenie całokształtu spraw związanych z bezpieczeństwem systemów informatycznych w przedsiębiorstwie,
- planowanie zakupów oraz modernizacji sprzętu informatycznego,
- ewidencja oraz likwidacja sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- analiza możliwości wykorzystania oprogramowania i systemów telemetrii
w procesach biznesowych w przedsiębiorstwie, - koordynowanie działań w zakresie systemu łączności w przedsiębiorstwie.
3) w zakresie administracji:
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z zakupem, ewidencjonowaniem odzieży ochronnej, roboczej oraz środków czystości dla całego przedsiębiorstwa,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z utrzymaniem obiektów przy
ul. Płowiecka 8, - zlecanie konserwacji i naprawy urządzeń biurowych, kas fiskalnych,
- dokonywanie zakupów urządzeń i materiałów biurowych zgodnie z ustawą
o zamówieniach publicznych, - prowadzenie rejestru pieczątek i druków ścisłego zarachowania,
- wystawianie faktur za usługi wykonywane dla osób fizycznych i prawnych,
- sporządzanie umów o wynajem i dzierżawę,
- prowadzenie zgodnej z przepisami gospodarki odpadami,
Dział Wykonawstwa
Do zakresu działania Działu Wykonawstwa należy:
1) w zakresie obsługi systemu ciepłowniczego:
- wykonywanie zadań w zakresie rozwoju oraz modernizacji systemu ciepłowniczego,
- wykonywanie prac konserwacyjno–remontowych oraz bieżącego utrzymania
w sprawności systemu ciepłowniczego, - zakup materiałów i urządzeń niezbędnych do prowadzenia przez dział prac,
- wykonywanie pomiarów elektryczno–ochronnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- współpraca przy opracowywaniu założeń i uzgodnień dokumentacji remontowej i inwestycyjnej,
- bieżące nanoszenie zmian w dokumentacji technicznej sieci i węzłów cieplnych powstałych w wyniku prowadzonych prac,
- prowadzenie ewidencji spraw osobowych dotyczących kwalifikacji, badań lekarskich, uprawnień oraz rozliczania czasu pracy dla Wydziału Sieci i Węzłów.
2) w zakresie obrony cywilnej:
- prowadzenie spraw obrony cywilnej, nadzór nad prowadzeniem spraw planistycznych i szkoleniowych z zakresu obrony cywilnej, ochrony tajemnicy państwowej i służbowej, ochrony obiektów z zabezpieczeniem sprzętu obrony cywilnej.
ROZDZIAŁ 7
WEWNĘTRZNE AKTY NORMATYWNE ZASADY OPRACOWYWANIA I WPROWADZANIA W ŻYCIE
- Zarządzenia, polecenia, instrukcje, procedury, regulaminy, cenniki i inne wewnętrzne akty normatywne wydawane są zgodnie z kompetencjami przez właściwe organy Spółki samodzielnie lub na wniosek kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych Spółki i pracowników zatrudnionych w Spółce na samodzielnych stanowiskach pracy.
- Obowiązek merytorycznego przygotowania projektów wewnętrznych aktów normatywnych oraz wnioskowanie korekt i aktualizacji spoczywa na kierownikach właściwych kompetencyjnie komórek organizacyjnych Spółki oraz pracownikach zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy.
- Opracowywane projekty aktów normatywnych przekazywane są przez przygotowujące je osoby do Działu Księgowości.
- Dział Księgowości opracowuje samodzielnie projekty wewnętrznych aktów normatywnych w sprawach organizacyjnych oraz czuwa nad prawidłowością projektów pod względem formalnym. Zgodnie ze swoim rozeznaniem Dział Księgowości inicjuje także przygotowywanie wewnętrznych aktów normatywnych przez kompetentne komórki organizacyjne w sprawach wymagających uregulowania, przedstawia projekty aktów do zatwierdzenia Prezesowi Zarządu, rejestruje, przekazuje do publikacji w wewnętrznym lub zewnętrznym serwisie informacyjnym Spółki oraz informuje o tym fakcie zainteresowanych.
- Wewnętrzne akty normatywne wydawane w przedsiębiorstwie wymagają opinii Radcy Prawnego.
ROZDZIAŁ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin Organizacyjny MPEC Przemyśl Spółka z o.o. i jego zmiany, w tym schemat organizacyjny przygotowywane są przez Zarząd Spółki, opiniowane przez Radę Nadzorczą i zatwierdzane przez Zgromadzenie Wspólników. Zatwierdzony Regulamin (zmiany Regulaminu) wprowadzany jest w życie zarządzeniem Zarządu Spółki.
- Sprawy wynikające ze stosunku pracy regulują przepisy kodeksu pracy, akty wykonawcze wydane na jego podstawie, Regulamin Pracy MPEC Przemyśl Sp. z o.o. oraz Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu spółek handlowych, postanowienia Umowy Spółki oraz uregulowania wprowadzone wewnętrznymi aktami normatywnymi.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Spółki oraz Zarząd Spółki.
- Niniejszy Regulamin Organizacyjny Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Przemyślu Spółka z o.o. zatwierdzony został Uchwałą nr 21/2021 Zgromadzenia Wspólników z dnia 16.11.2021r.
Poniżej zostały zamieszczone skany oryginalnych dokumentów - tekst Regulaminu Organizacyjnego Przedsiębiorstwa-Spółki wraz ze schematem organizacyjnym Spółki
Regulamin Organizacyjny Przedsiębiorstwa-Spółki - listopad 2021r. (5,30MB)