Regulamin Rady Nadzorczej - kopia
Regulamin Rady Nadzorczej
Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Przemyślu
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
przyjęty przez Radę Nadzorczą MPEC Przemyśl Sp. z o.o.
Uchwałą nr 4/2020 z dnia 27 lutego 2020r. w sprawie uchwalenia
Regulaminu Rady Nadzorczej
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Rady Nadzorczej Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Przemyślu Spółka z o.o., zwanej w dalszej treści "Radą Nadzorczą" lub "Radą" określa zakres jej kompetencji oraz tryb działania.
§ 2
Rada Nadzorcza jest statutowym organem Spółki i działa na podstawie Kodeksu spółek handlowych, Umowy Spółki oraz niniejszego Regulaminu.
II. Skład i sposób powołania i odwołania rady, podejmowanie uchwał.
§ 3
Rada Nadzorcza składa się od trzech do sześciu członków.
§ 4
- Kadencja Rady Nadzorczej trwa trzy lata.
- Członków Rady Nadzorczej powołuje Zgromadzenie Wspólników spośród osób legitymujących się uprawnieniami przewidzianymi w przepisach ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym, z zastrzeżeniem ust. 3.
- Pracownicy Spółki mają prawo do wskazania dwóch kandydatów do Rady Nadzorczej. Kandydat wskazany przez pracowników nie musi spełniać wymogów o których mowa w ust. 2.
- Szczegółowy tryb wskazywania przez pracowników Spółki kandydatów do Rady Nadzorczej, określi regulamin opracowany przez Radę Nadzorczą, a zatwierdzony przez Zgromadzenie Wspólników.
- Wybrani Przedstawiciele Pracowników uzyskują mandat członka Rady Nadzorczej z dniem powołania przez Zgromadzenie Wspólników.
- Mandaty członków Rady Nadzorczej wygasają z dniem odbycia Zgromadzenia Wspólników zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji, tj.: po upływie kadencji.
- Członkowie rady nadzorczej mogą być odwołani przez zgromadzenie wspólników w każdym czasie.
§ 5
- Jeżeli w okresie kadencji ulegnie zmniejszeniu skład personalny Rady Nadzorczej o członka Rady Nadzorczej niepochodzącego z wyborów pracowniczych, Przewodniczący Rady w terminie jednego miesiąca składa Zgromadzeniu Wspólników wniosek o uzupełnienie składu Rady Nadzorczej.
- Do czasu uzupełnienia składu Rady Nadzorczej uchwały są ważne.
§ 6
- Członkowie Rady Nadzorczej wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście.
- Członkowie Rady Nadzorczej mogą podejmować uchwały oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady Nadzorczej lub na odległość za pośrednictwem środków bezpośredniego komunikowania się, z zastrzeżeniem postanowień Kodeksu spółek handlowych.
§ 7
- Przewodniczącego Rady Nadzorczej wskazuje Zgromadzenie Wspólników.
- Pierwsze posiedzenie nowo powołanej Rady Nadzorczej zwołuje Prezes Zarządu, w terminie 14 dni od daty powzięcia uchwały o powołaniu członków Rady Nadzorczej.
- Rada Nadzorcza na pierwszym posiedzeniu wybiera ze swojego grona w głosowaniu tajnym Zastępcę Przewodniczącego oraz Sekretarza Rady Nadzorczej.
- Rada może odwołać z pełnionych funkcji Zastępcę Przewodniczącego i Sekretarza Rady Nadzorczej.
- Sekretarz Rady protokółuje przebieg posiedzeń Rady Nadzorczej, prowadzi księgi uchwał oraz protokołów a także rejestry członków Rady wraz z miejscem zatrudnienia i zamieszkania.
- Sekretarz Rady przygotowuje materiały na posiedzenia Rady, przygotowuje projekty uchwał.
- O każdej zmianie miejsca swojego zatrudnienia lub zamieszkania Sekretarz Rady powiadamia pozostałych członków Rady Nadzorczej.
- Członkowie Rady Nadzorczej powiadamiają o zmianie miejsca zatrudnienia lub zamieszkania Sekretarza Rady.
III. Kompetencje Rady Nadzorczej.
§ 8
Do kompetencji Rady Nadzorczej należy:
- sprawowanie stałego nadzoru nad działalnością Spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności,
- ocena sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy,
- ocena wniosków Zarządu co do podziału zysku lub pokrycia straty,
- składanie Zgromadzeniu Wspólników pisemnego sprawozdania z wyników czynności, o których mowa pkt. 2 i 3.
- wnioskowanie do Zgromadzenia Wspólników o udzielenie członkom Zarządu absolutorium z wykonania obowiązków w danym roku,
- ustalanie celów zarządczych dla Zarządu Spółki oraz ocena realizacji celów zarządczych,
- ustalenie liczebności Zarządu,
- powoływanie członków Zarządu. Członkowie Zarządu mogą być powołani przez Radę Nadzorczą:
- bez zasięgania opinii innych organów spółki, jak również bez przeprowadzania konkursu,
- spośród kandydatów przedstawionych przez Zgromadzenie Wspólników,
- wyłonionych w trybie konkursu przeprowadzonego przez Radę Nadzorczą. Zasady i tryb przeprowadzenia konkursu Rada Nadzorcza określi w odrębnym Regulaminie Konkursowym, zatwierdzonym przez Zgromadzenie Wspólników,
- odwoływanie członków Zarządu oraz zawieszanie członków Zarządu,
- wybór biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Spółki,
- opiniowanie dokumentów i wniosków Zarządu przedkładanych pod obrady Zgromadzenia Wspólników,
- opiniowanie rocznych planów inwestycyjnych i finansowych,
- opiniowanie propozycji Zarządu w sprawie nabycia, obciążenia lub zbycia nieruchomości oraz występowanie z wnioskami w powyższych sprawach do Zgromadzenia Wspólników,
- opracowanie regulaminu określającego tryb działania Rady Nadzorczej,
- wyrażanie w formie uchwały opinii w sprawie rozporządzania prawem lub zaciągania zobowiązań przez Spółką do świadczenia o wartości przewyższającej 700.000,00 (siedemset tysięcy) PLN,
- opiniowanie projektu regulaminu Zarządu,
- opiniowanie Regulaminu spółki opracowanego i przedłożonego przez Zarząd,
- rozpatrywanie i opiniowanie innych spraw zleconych przez Zgromadzenie Wspólników lub wnioskowanych przez Zarząd spółki,
- nadzór nad realizacją uchwał Zgromadzenia Wspólników,
- reprezentowanie Spółki w umowie między spółką a członkiem zarządu oraz w sporze z nim. Rada nadzorcza może delegować na podstawie uchwały członka rady do wykonywania powyższych czynności. Inne czynności prawne pomiędzy spółką a członkami zarządu oraz czynności z zakresu prawa pracy lub z tytułu kontraktu o zarządzanie w stosunku do członków zarządu wykonuje delegowany przez radę nadzorczą członek rady.
§ 9
- W celu wykonywania swoich uprawnień Rada Nadzorcza może badać wszystkie dokumenty spółki, żądać od zarządu i pracowników sprawozdań i wyjaśnień oraz dokonywać rewizji stanu majątku Spółki.
- Rada Nadzorcza ma prawo wstępu do wszystkich pomieszczeń wykorzystywanych przez Spółkę.
- Do wykonywania powyższych czynności Rada Nadzorcza może wyznaczyć poszczególnych Członków Rady Nadzorczej w składzie dowolnym w zależności od rodzaju sprawy.
- Każdy członek Rady Nadzorczej może samodzielnie wykonywać prawo nadzoru. Członek rady nadzorczej wykonujący samodzielnie prawo nadzoru obowiązany jest poinformować o tym radę nadzorczą na najbliższym posiedzeniu.
- Rada Nadzorcza ma prawo żądać dla swoich potrzeb wykonywania niezbędnych ekspertyz w zakresie spraw będących przedmiotem jej nadzoru i kontroli.
IV. Zasady działania Rady Nadzorczej.
§ 10
- Posiedzenia Rady Nadzorczej odbywają się w miarę potrzeb. Posiedzenia Rady powinny odbywać się comiesięcznie.
- Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenie Rady Nadzorczej z własnej inicjatywy, na żądanie dwóch członków Rady Nadzorczej, Zgromadzenia Wspólników lub Zarządu i przewodniczy posiedzeniu Rady Nadzorczej.
- W przypadku niemożności zwołania posiedzenia przez Przewodniczącego Rady posiedzenie Rady Nadzorczej zwołuje i przewodniczy Zastępca Przewodniczącego Rady.
- Przewodniczący Rady lub jego Zastępca ma obowiązek zwołać posiedzenie Rady Nadzorczej w terminie dwóch tygodni od złożenia wniosku przez organy wymienione w ust. 2
- Zawiadomienie o planowanym posiedzeniu Rady Nadzorczej wraz z miejscem posiedzenia, porządkiem obrad powinno być dokonane co najmniej na siedem dni przed planowanym terminem odbycia posiedzenia. Zawiadomienie może nastąpić pisemnie, mailem lub w uzasadnionych sytuacjach przy użyciu środków powszechnego komunikowania się (Przewodniczący Rady zawiadamia wówczas ustnie o sprawach będących przedmiotem porządku obrad Rady Nadzorczej).
- W ważnych przypadkach Przewodniczący Rady może nie zachowywać terminu na zwołanie Rady o którym mowa w ust. 5 co nie wpływa na ważność zwołania posiedzenia.
- Dla ważności uchwał wymagane jest zawiadomienie o posiedzeniu wszystkich Członków Rady Nadzorczej.
- Uchwały Rady Nadzorczej zapadają bezwzględną większością głosów oddanych, a w przypadku gdy wynik głosowania jest równy, decyduje głos Przewodniczącego Rady.
- W sprawach nie objętych porządkiem obrad uchwał podjąć nie można chyba, że wszyscy Członkowie Rady Nadzorczej uczestniczą w posiedzeniu i nikt nie wniósł sprzeciwu co do rozszerzenia porządku obrad i przyjęcia uchwały.
- Głosowanie jest jawne, z tym, że Przewodniczący Rady na żądanie choćby jednego Członka Rady Nadzorczej zarządza głosowanie tajne.
- Uchwały Rady Nadzorczej podpisuje Przewodniczący Rady lub jego Zastępca oraz Sekretarz Rady.
§ 11
- Posiedzenia Rady Nadzorczej są protokołowane.
- Protokół z posiedzenia Rady Nadzorczej powinien zawierać:
- numer kolejny protokołu,
- datę posiedzenia,
- porządek obrad,
- stwierdzenie podjęcia uchwał i ich pełny tekst,
- ilość oddanych głosów za poszczególnymi uchwałami oraz imiennie oznaczone zdania odrębne (na żądanie zgłaszającego),
- imiona i nazwiska obecnych na posiedzeniu Rady Nadzorczej.
- Protokół sporządza Sekretarz Rady.
- Protokół podpisują Członkowie Rady Nadzorczej po jego odczytaniu na następnym posiedzeniu Rady Nadzorczej.
- Uchwały są są integralną częścią protokołu ale są również samodzielnym dokumentem. Sekretarz przedkłada Zgromadzeniu Wspólników protokoły z odbytego posiedzenia wraz z listą obecności i podjętymi uchwałami niezwłocznie po podpisaniu protokołu przez członków Rady.
§ 12
- Do zadań Przewodniczącego Rady należy w szczególności:
- zwoływanie i przewodniczenie posiedzeniom Rady Nadzorczej,
- ustalenie porządku obrad posiedzenia Rady Nadzorczej,
- utrzymywanie bieżących kontaktów z Zarządem Spółki,
- reprezentowanie Rady Nadzorczej na zewnątrz.
- Sekretarz Rady odpowiada za sprawną obsługę administracyjno-techniczną Rady Nadzorczej.
§ 13
W posiedzeniach Rady mogą brać udział Członkowie Zarządu oraz inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Rady.
V. Postanowienia końcowe.
§ 14
- Rada korzysta z pomieszczeń biurowych, parkingów , materiałów i innych urządzeń Spółki.
- Obsługę administracyjno-techniczną Rady Nadzorczej zapewnia Zarząd spółki.
§ 15
Członkowie Rady Nadzorczej otrzymują wynagrodzenie ustalone przez Zgromadzenie Wspólników.
§ 16
Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego zatwierdzenia przez Zgromadzenie Wspólników.
W załączeniu zamieszczamy skan oryginalnego dokumentu - Regulaminu Rady Nadzorczej MPEC Przemyśl Sp. z o.o.